Indkøbskurv
0
Til toppen af siden

Satirepolitik

Når du køber abonnement hos os, skriver du blandt andet under på vores handelsbetingelser. I disse betingelser, fremgår også et specielt punkt, nemlig vores satire-politik.

Denne politik lyder:

Vinbamsen fraskriver sig al juridisk ansvar ifb. med satire-anmeldelserne der følger med vinabonnementerne, samt på vinbamsen.dk og alle sociale medier. 
Vinbamsens satire-anmeldelser er fiktive, og er IKKE en opfordring til eller skildring af faktiske kriminelle handlinger, misbrug eller virkelige personer.
Vinbamsen opfordrer til at man til enhver tid følger dansk lovgivning og de danske sundhedsmyndigheders råd om indtagelse af alkohol.

Grunden til denne fremhævelse er simpelt hen, at vi vil sikre os at du og alle andre brugere ved, at vores anmeldelser er fiktion. Vinbamsen opfordrer til hver en tid til et forsvarligt indtag af alkohol.
Også derfor kan du kun tegne abonnement hos os hvis du er over 18 år.

Du kan læse alle vores handelsbetingelser nedenfor.

 

Handelsbetingelser

1. Køb hos Vinbamsen

VINBAMSEN

er en del af Falken Productions v/Sam Moody Toft-Høj
Greve Landevej 108
2670 Greve
CVR-nr.: 27281281

2. Priser

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.

3. Ordrebekræftelse

Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Vinbamsen på info@vinbamsen.dk

4. Levering

Vinpakkerne, som er en del af abonnementet, afsendes med DAO så vidt muligt første onsdag hver måned. Leveringstiden er 1 til 2 arbejdage. Specielle ordrer, som er købt via vores webshop, kan have en lidt længere leveringstid. I tilfælde af at DAO365 ikke kan omdele til privatadressen grundet særlige omstændigheder vil den blive omdelt til pakkeshop. DAO365 er i besiddelse af nøglerne til 99% af landets opgange.

Abonnementsvinpakkerne har gratis fragt, mens der bliver pålagt fragt på webshop-ordrer.

Vinbamsen leverer kun varer på fastlandet, brofaste øer og Bornholm i Danmark.

5. Betaling

De mulige betalingsmåder på Vinbamsen er:

– Dankort
– Visa
– Visa Electron
– Mastercard
– Maestro

Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af vores indløser Clearhaus. Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.

6. Fortrydelsesret

Der er ved køb af forbrugsvarer og abonnement på nettet ingen fortrydelsesret, når varen er afsendt. Vinbamsens koncept er at overraske med spændende vine. Hvis man ikke kan lide månedens vin, kan man enten afmelde abonnementet til næste gang eller blot hælde vinen i en god gang kød- eller rødvinssovs, og så håbe på at næste måneds vin falder i bedre smag.
Har du fortrudt dit abonnementkøb, kan du dog fortryde dette helt frem til deadline. Din næste deadline står på forsiden af din profil, når du logger ind på Vinbamsen.

7. Reklamationsret

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Vinbamsen, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Vi tager ikke imod vin, som er blevet åbnet.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Vinbamsen inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning:

Vinbamsen
Greve Landevej 108
2670 Greve

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vinflasker skal altid beskyttes i bobleplast eller lignende beskyttende indpakning. Vinflasker skal være uåbnede med original forsejling.

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop ell. lign.

Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

9. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Vinbamsen, skal være forsvarligt indpakket i bobleplast, samt være uåbnet og i original forsejling. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på info@vinbamsen.dk.

Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Vinbamsen. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

10. Persondatapolitik & Satirepolitik

For at du kan indgå aftale med Vinbamsen, accepterer du vores privatlivspolitik/persondatapolitik. Som registreret hos Vinbamsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Dette betyder dog at du ikke kan tegne abonnement hos os, da netop disse data er nødvendige for abonnementsoprettelse. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@vinbamsen.dk.

Læs mere om Vinbamsens privatlivspolitik her

For at du kan indgå aftale med Vinbamsen, accepterer du ligeledes vores Satirepolitik.
Læs mere om vores Satirepolitik nederst i punkt 13.

11. Cookies

På vinbamsen.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. 

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

12. Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Vinbamsen hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere vinbamsen.dk. 

13. Abonnementsvilkår

Aftalens indgåelse

Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks ændres via din konto på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail ved oprettelse. 

Ændring af abonnementstype

Ændring i abonnementstype sker uden beregning. Ændringen træder i kraft med det samme med mindre periodens deadline er overskredet. Du skifter abonnements type via siden Min konto. Det er også her du kan se hvornår din næste deadline for ændringer er.

Abonnementsperiode og opsigelse

Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter indtil du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget hos Vinbamsen. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den næste levering afsted. Er næste levering sendt afsted, vil din opsigelse gælde fra næste pakke. Har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten.
Opsigelse kan ske via 'Min Side' på vores website, skriftligt til Vinbamsen på info@vinbamsen.dk eller via brev til adressen Vinbamsen, Greve Landevej 108, 2670 Greve.

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?

Betaling for dit abonnement vil blive trukket når Vinbamsen har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med, at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb der trækkes og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning, du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt. Din abonnementsordre vil tilstræbelsesvis altid blive sendt den første onsdag i hver måned. Dette vil også være gældende for fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger. 

Betaling

Levering af abonnementspakkerne er gratis. Webshop-ordrer har altid et fragtgebyr. Pakker afsendes via DAO. Faktura for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via 'Min Side' opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo. Hvis beløbet ikke kan hæves på din konto, vil pakken ikke blive sendt. Modtages betaling for abonnement ikke inden for rimelig tid, kan Vinbamsen uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Ændring af betalingsoplysninger på Deres abonnement

Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder har behov for at ændre betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på din profil og ændrer dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Vinbamsen ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ingen varer modtage. Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på info@vinbamsen.dk.  

Ændringer af betingelserne for abonnementet?

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Vinbamsen foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er altid tilgængelig på vinbamsen.dk.

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement hos Vinbamsen. Er du under 18 år, kan du ikke tegne abonnement hos Vinbamsen.

Misligholdelse

Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Vinbamsen berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

Behandling af personlige oplysninger

For at administrere dit abonnement behandler Vinbamsen en række oplysninger om dig, herunder navn, alder, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til interne statistiske formål.

Satirepolitik: Ansvarsfraskrivelse ifb. med satire-anmeldelser

Vinbamsen fraskriver sig al juridisk ansvar ifb. med satire-anmeldelserne der følger med vinabonnementerne, samt på vinbamsen.dk og alle sociale medier.
Vinbamsens satire-anmeldelser er fiktive, og er IKKE en opfordring til eller skildring af faktiske kriminelle handlinger, misbrug eller virkelige personer.
Vinbamsen opfordrer til at man til enhver tid følger dansk lovgivning og de danske sundhedsmyndigheders råd om indtagelse af alkohol.

14. Elektronisk og telefonisk henvendelse

Som betingelse for oprettelsen af et abonnement/medlemskab hos Vinbamsen, giver du samtykke til at Vinbamsen må kontakte dig elektronisk & telefonisk i forbindelse med dine ordrer. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og/eller SMS-beskeder på dit registrerede mobiltelefonnummer - mest i forbindelse med igangværende abonnementer og ordrer.

Vinbamsen vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ordrebekræftigelser, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab. Du vil også kunne blive kontaktet via SMS på det registrerede mobiltelefonnummer fra eksempelvis DAO med opdateringer omkring, hvor langt din pakke er kommet.

Du vil aldrig modtage reklame eller opfølgende mersalg via telefonisk kontakt. Enkelte gange vil du modtage opdateringer og nyheder fra Vinbamsen på e-mail uanset om dit abonnement er aktivt eller sat i bero. Hvis du helt vil undgå de enkelte årlige e-mails, kan du slette dit abonnement inde på 'Min side'.

15. Er du i tvivl?

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse til Vinbamsen på info@vinbamsen.dk.

16. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: info@vinbamsen.dk.

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du sende til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye Europæiske forbrugerportal ODR.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk

Online Dispute Resolution
http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Betingelser for handel ved Vinbamsen er senest opdateret 27.02.2021